Er du indehaver af en opstarts virksomhed eller måske en eksisterende virksomhed, som er midt i en rebranding proces, har du brug for et firmalogo. Det kan godt være, at du ikke tænker så meget over din virksomheds logo – især hvis dit kerneområde ligger fjernt fra alt, hvad der har med design, kommunikation eller marketing at gøre.

Men så skal du blot tænke på alle de største internationale virksomheder, du kender – for eksempel McDonalds, Mercedes, Coca Cola eller Apple – og lægge mærke til, hvad der dukker op på nethinden. Med stor sandsynlighed er det pågældende virksomheds logo. Og netop derfor er det så vigtigt, at du fra starten af har et logo, som på samme måde kan brænde sig ind i folks bevidsthed, når de hører din virksomhed blive nævnt i fremtiden.

Firmalogo – virksomhedens visuelle identitet

Selv om din virksomheds DNA ligger milevidt fra den grafiske branche eller reklame branchen, skal den stadig have et image – et billede udadtil. Og her er dit firmalogo din primære eksponent. Når du skal i gang med at annoncere, uanset om det er på internettet eller TV, eller om du vælger de trykte medier eller måske plakater i bybilledet, vil du få brug for et firmalogo som den vigtigste identitets markør.

Det er derfor utroligt vigtigt, at dit logo er veldesignet fra begyndelsen. Det, der kendetegner et vellykket og stærkt firmalogo, er enkelthed i kombination med et vist raffinement. Et firmalog må ikke være alt for detaljeret – det skal kunne gøre sig lige godt på store billboards som på brevpapir og web bannere – og skal samtidig afspejle din virksomheds kerneydelser.

Få designet dit firmalogo hos en professionel grafiker

Derfor er det en rigtig god idé at overlade design af logo til en professionel. Damgraphics.dk har mange års erfaring med design af firmalogoer til alle typer virksomheder – læs mere på https://www.damgraphics.dk/firmalogo