Få styr på din visuelle identitet

16 March 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Hvis du har en virksomhed er det vigtigt at få styr på din visuelle identitet og sikre dig, at det udtrykker det din virksomhed står for. Din visuelle identitet er dit ansigt udadtil og er ofte det første nye kunder oplever. Det er derfor at det har stor betydning, at det er fuldstændig på plads og ikke noget der er blevet overladt til en veninde, der har lavet et par logoer i sin fritid.

Hvad betyder visuel identitet?

Din visuelle identitet er blandt andet dit logo. Det er det materiale du viser til dine kunder. Det er din hjemmeside og markedsføringsmateriale. Det er derfor vigtigt at det logo der bliver vist er enkelt, skalerbart og et der kan huskes. Det skal fungere på en smartphone og på en kæmpe plakat. Når du skal have lavet din visuelle identitet er det en god ide med en overordnet strategi. Til at lave den overordnede strategi bør du have en grafiker med, som kan råde og vejlede dig. En grafiker har den nødvendige uddannelse og har arbejdet med at det visuelle udtryk. Det kunne f.eks. være logoshop.dk. Hvis du er i tvivl om, hvor vigtigt det er at dit logo udtrykker din virksomheds værdier, så tænk på alle de gange du har været i en boghandel og stået og kigget på bøger af forfattere, som du ikke kender. Det eneste du kan bruge til at vurdere om bogen er god er omslaget, med mindre du har fået den anbefalet eller har læst andre bøger af forfatteren. Hvis omslaget er kedeligt lægger du den tilbage uanset, hvor god bogen ellers er. Det er nøjagtig det samme med dig og din virksomhed hvis du ikke har den rette visuelle identitet. 

Husk dit logo skal være enkelt og tidløst, så det ikke behøver at blive lavet om.

More articles