Lav en god Facebook annonce

12 February 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Inden du kaster dig over en Facebook annoncering, er det en god ide at vide, hvad vil du have ud af annonceringen. Vil du øge trafikken generelt på din hjemmeside, få mennesker til at abonnerer på dit nyhedsbrev eller øge kendskabet generelt til din virksomhed. Uanset hvad årsagen er, er det en god ide at lave sit forarbejde og have en klar stategi for, hvad du vil have ud af annoncen. Ellers ender du med at bruge penge og ikke få nok ud af den tid eller de penge du har brugt. Du skal have gjort op med dig selv, hvad er et klik eller en ny abonnement til dit nyhedsbrev værd. 

Du kan selv vælge at lave din Facebook annoncering eller du kan få hjælp af det af et bureau. Der er mange der vælger at få hjælp og stadig har et budget på få tusinde kr. pr. måned. 

Test Test og Test

For at optimere din Facebook annoncering er det vigtigt at du spilttester dem. Dermed sikre du dig at du kan finde den af dine tekster som folk reagere bedst på. Det er muligt at teste op til 5 tekster på en gang. Når annoncen køre, bør du vente lidt med at foretage evt. ændringer til, at du har et statistisk materiale at gå ud fra. Og her skal du huske kun at lave en ændring af gangen og så teste igen. Ved at lave det forarbejde med at teste forskellige tekster, er du med til at mindste muligheden for at du rammer skævt i forhold til din målgruppe. 

Brug tiden på at få lavet en god og gennemarbejdet annoncetekst. Den skal være kort og præcis og gerne med et godt billede som blikfang. Den længere tekst med links kan du vente med at vise til din hjemmeside. 

More articles