Få den bedste hjælp til inddrivelse af tilgodehavender hos et inkassofirma

11 May 2020 Astrid Pedersen

editorial

Driver du virksomhed med køb og salg af produkter, tjenester eller eventuelt abonnements services, vil du af og til støde på det. Man kalder dårlige betalere. En dårlig betaler er en kunde, som ikke betaler for den vare eller service ydelse, som han eller hun har modtaget.

Der kan være mange grunde til udeblevet betaling, og i mange tilfælde vil problemet løse sig – og betalingen falde – efter en påmindelse. Men nogle kunder er ligeglade med såvel påmindelser som rykkere, og betaler ikke det skyldige beløb.

Du kan hurtigt komme til at bruge megen tid og energi på dårlige betalere, som konsekvent ignorerer dine henstillinger. Mange vælger derfor at droppe projektet og at få betalingen indkrævet ud fra en betragtning om at det ikke kan betale sig at fortsætte forsøgende på indkrævning.

Men det er ikke den optimale løsning – især ikke hvis din virksomhed er afhængig af at kunderne betaler, og at de betaler til tiden. Derfor er det en god idé at benytte sig af de services, et inkassofirma tilbyder.

Hvordan kan jeg få glæde af et inkassofirma?

I det øjeblik, du har identificeret en dårlig betaler, kan du overdrage håndteringen til et inkassofirma. Det kan for eksempel være at du allerede har sendt et antal påmindelser og rykkere ud, og derfor synes at en overdragelse af sagen til inkasso er berettiget.

Et inkassofirma vil således overtage sagsbehandlingen. Typisk vil et inkassofirma tage kontakt til kunden med henblik på at få foranstaltet en betalings aftale – eventuelt i rater, hvis kunden ikke kan erlægge det fulde beløb her og nu. Og så kan et inkassofirma gå videre med sagen til foged retten, hvis kunden ikke overholder de angivne frister.

Du kan finde et veletableret og velrenommeret inkassofirma hos Collectia A/S – læs mere, og få et tilbud på inkasso service, på collectia.dk

More articles