En god vicevært er guld værd
En ejendoms vicevært er med stor sandsynlighed den person der kender bygningen bedst da han hvis ikke dagligt så ofte. Derfor vil det også ofte være ham, der vil opdage hvis der er ting som skal laves og det er ham der skal informere bestyrelsen, hvis det ligger udover hvad han har tilladelse til selv at varetage. Jo før et problem bliver opdaget jo nemmere og billigere vil det være at gøre noget ved problemet og det er blandt andet derfor, det er så vigtigt at have en god vicevært tilknyttet.
Hvilke opgaver varetager en vicevært
En vicevært varetager en lang række serviceopgaver. Det kan være alt fra at vaske gulv, til snerydning til at tage imod nye lejere. Opgaverne er typisk aftalt på forhånd og alt afhængig af, hvad bestyrelsen har besluttet de selv vil varetage og hvilke der er hans opgaver. Det er en god ide at bestyrelsen har sat sig grundig ind i de forskellige opgaver, der er i ejendommen og også har en god viden om ejendommen almene tilstand. Derved kan de nemmere vurdere omfanget og hvilke opgaver der giver bedst mening.
Valg af virksomhed
Inden i som bestyrelse siger ja til, at en virksomhed skal have ansvaret for viceværtopgaverne, er det en god ide at indhente flere tilbud og efterfølgende så sammenligne de forskellige tilbud. Det er ikke sikkert at det er det billigste tilbud, der er det bedste så det er vigtigt at det er meget specifikt, hvad i vil have og hvad i får for jeres penge. Samtidig kan det være en god ide også at indhente referencer fra andre kunder og høre, om de er glade og tilfredse med samarbejdet. Det vil give jer et godt udgangspunkt for at vurdere om i samme holdninger, i forhold til de opgaver de skal løse for jer.